Grywalizacja. Zrób to sam! to publikacja, która powstała, żeby umożliwić Ci stworzenie koncepcji grywalizacji, która rozwiąże realny problem z Twojego otoczenia i przygotuje Cię do dalszego stosowania tego narzędzia w swoim życiu.

  • IMG_4532-Edit
  • IMG_4529-Edit
  • IMG_4549-Edit

O publikacji

Wiedza zawarta w publikacji została oparta o doświadczenia płynące z wdrożenia i administracji grywalizacją w programie Pracownie Orange oraz wiedzę specjalistyczną z najlepszych kursów grywalizacji podaną w pigułce. Napisaliśmy ją dla osób, które nie mają jeszcze żadnego doświadczenia z grywalizacją, ale chciałyby się nauczyć użytkowania nowego, niezwykle skutecznego narzędzia w swojej pracy lub życiu prywatnym i dzięki niemu zmieniać świat na lepszy. Projekt składa się z 4 elementów – Poradnika, Przykładów, Arkusza projektowania i strony internetowej – wszystkiego, co potrzebujesz, żeby stworzyć ciekawy i mądry koncept wykorzystania grywalizacji. Jeśli Ci się spodoba, możesz też się z nami rozwijać i zostać prawdziwym grywalizatorem.

Poradnik

Poradnik Grywalizacja. Zrób to sam! zawiera podstawową wiedzę teoretyczną o zasadach tworzenia grywalizacji, podzieloną na 5 łatwych do przyswojenia kroków. Nauczysz się z niego, jak skutecznie motywować ludzi do zmiany zachowań. Na przykładzie Pracownie Orange dowiesz się, jak wygląda proces projektowania w praktyce. Poznasz praktyczne wskazówki, jakich błędów w projektowaniu i wdrażaniu należy unikać. Zadanie podręcznika jest wprowadzenie Cię na pierwszy poziom grywalizowania i przygotowanie merytoryczne do stworzenia własnego pomysłu.

Przykłady

Książeczka z przykładami opisuje 12 najciekawszych wdrożeń grywalizacji z Polski i świata, które zainspirują Cię do stworzenia czegoś wyjątkowego. Ucz się od najlepszych i stwórz coś, co skutecznie zmobilizuje Twoich odbiorców do zmiany zachowania na lepsze – niezależnie czy chodzi o większą aktywność, dokładniejsze mycie zębów czy sprzątanie własnego pokoju.

Arkusz projektowania grywalizacji

Arkusz został przygotowany tak, by maksymalnie ułatwić Ci przejście od teorii do praktyki. Wykonując kolejne zawarte w nim ćwiczenia przejdziesz etapy definiowania problemu, wyznaczania pożądanych zachowań, analizy motywacyjnej, projektowania frajdy i tworzenia zasad gry. Dzięki niemu weźmiesz pod uwagę wszystkie czynniki, które powinieneś przemyśleć nie tracąc czasu na kręcenie się w kółko. To naprawdę łatwe!

Dlaczego warto skorzystać z publikacji?

Nie wymaga wiedzy wstępnej

Została napisana w taki sposób, żeby każdy ją zrozumiał i umiał zastosować w praktyce, bez względu na doświadczenie z grami i grywalizacją.

Jest bardzo praktyczna

Zawarliśmy w niej minimum wiedzy potrzebnej do stworzenia grywalizacji, zostawiając duży obszar na inwencję czytelników.

Łączy wiedzę i inspiracje

Więdzę przeplatamy przykładami wdrożeń z realnego życia. Nie tylko dowiesz się jak należy projektować grywalizację, ale zobaczysz jak zrobili to inni.

Nie wymaga rzucenia wszystkich innych rzeczy

Wiemy, że wszyscy jesteście zajęci. Dlatego przygotowaliśmy publikację tak, żeby dało się ją przejść w zaangażowany sposób w 6-8 godzin.

Została zaprojekowana, by zmieniać świat na lepszy

Udostępniamy narzędzie biznesowe osobom, które wykorzystają ją, podnosząc jakoś realizowanych w Polsce projektów społecznych. Jesteś aktywistą? Publikacja jest dla Ciebie!

Jest przetestowana

Zanim wysłaliśmy publikację do druku, poprosiliśmy aktywistów o sprawdzenie jak działa i wprowadziliśmy sugerowane przez nich poprawki. Nawet jeśli jesteś malkontentem, powinno Ci się spodobać.

Nie czekaj dłużej!

Zdobądź publikację i zacznij zmieniać swoje otoczenie na lesze i bardziej zaangażowane

Zamów wersję drukowaną

FAQ:

Treść w obu wersjach jest taka sama, różnią się jedynie sposobem wykonania. Wersja drukowana jest wydana w niestandardowym formacie, którego wydrukowanie na własną rekę może być kłopotliwe, dlatego sugerujemy zamówienie formy drukowanej.
Publikacja jest darmowa. To projekt non-profit Fundacji Orange, Fundacji H/i i Laboratorium EE, którego celem jest podniesienie jakości działań w polskim sektorze społecznym i promocja grywalizacji jako skutecznego narzędzia zwiększania motywacji i zmiany zachowań ludzi.
Nie musisz wiedzieć nic. W publikacji zawarte są podstawy grywalizacji, które każdy powinien zrozumieć i umieć wykorzystać w swoim otoczeniu.
Z publikacji można korzystać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Jeśli chcesz przy jej pomocy zorganizować warsztaty lub burzę mózgów, wydrukuj kilka egzemplarzy podręcznika i przechodź przez wszystkie etapy projektowania z zespołem. Zazwyczaj taki tryb pracy jest nawet bardziej kreatywny i skuteczny.

Zostań z nami grywalizatorem:

zabacz swój pomysł edytuj pomysł opublikuj dla wszystkich

Po opublikowaniu pomysłu w konkursie, nie będze możliwa jego edycja

OK Anuluj