Opis pomysłu

Opisz problem jaki chcesz rozwiązać

Większość dietetyków uważa, że większość społeczeństwa przejawiają niewłaściwe nawyki żywieniowe. Racjonalne odżywianie się, czyli takie przyrządzanie posiłków, które dostarcza organizmowi wszystkich składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, jest postrzegane jako uciążliwe.
Zwykle znamy zasady zdrowego odżywiania, ale nie stosujemy się do nich w praktyce. Z tego powodu cierpimy na otyłość, cukrzycę i choroby układu krążenia. Skala problemu jest ogromna, według WHO prawie 70 proc. chorób ma źródło w złym odżywianiu.

Kogo dotyczy ten problem? Kto jest grupą docelową projektu?

Wszystkie osoby niezależnie od wieku, które chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Wypisz przyczyny wewnętrzne problemu

Trudność w konsekwentnym trzymaniu się założonej diety, niska motywacja do zdobywania i poszukiwania informacji na temat zdrowego odżywiania, brak pomysłu na codzienne posiłki zgodne z zasadami zdrowego odżywiania.

Wypisz przyczyny zewnętrzne problemu

Utrwalone nawyki niewłaściwego odżywiania, powielanie wzorów występujących w najbliższym otoczeniu (uwarunkowania społeczne), kojarzenie zdrowego odżywiania ze schematycznymi i drogimi posiłkami.

Opisz cele projektu

Wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania

Wypisz zachowania, których oczekujesz od graczy, żebyś osiągnął cele grywalizacji.

Oczekiwanie radykalnych i nagłych zmian w sposobie odżywiania wydaje się być naiwne. W związku z tym adekwatne jest wykorzystanie metody "małych kroków".
Rozwiązanie ma celu ukształtować następujący nawyk: odbiorca projektu przyrządzi przynajmniej jeden posiłek dziennie zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania.

Imię, nazwisko i wiek osoby

Zosia Fałdka, lat 31

Cytat

Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce

Kim jest?

Chętnie wykorzystuje nowe technologie, jest otwarta na innowacyjne rozwiązania. Spędza dużo czasu korzystając z internetu oraz aplikacji mobilnych. Szuka tam inspiracji, dzięki którym rozwiąże problemy codziennego życia. Lubi wyrażać swoją opinię na portalach społecznościowych, dzielić się własnymi spostrzeżeniami. Chce dorównać znajomym, stworzyć wizerunek osoby nowoczesnej, racjonalnej i spełnionej.

Co ją motywuje?

Uznanie społeczne, troska o własne zdrowie, rywalizacja, dostęp do niekonwencjonalnych rozwiązań i ich wdrażanie, satysfakcja z osiągnięcia sukcesu, nagrody materialne.

W jakich okolicznościach będzie grać?

Aplikacja może być domyślnie instalowana na telefonach komórkowych sprzedawanych w ramach umów abonenckich lub będzie możliwe korzystanie z gry na stronie internetowej operatora.
Niezbędny jest dostęp do internetu.

Opisz, dlaczego ta grywalizacja będzie fajna dla członków grupy docelowej

Pokonywanie trudności (wyzwania), trening kreatywności, łączenie przyjemnego z pożytecznym, dzielenie się pomysłami, odkrywanie nowych przepisów, bycie docenianym przez innych graczy, wygrywanie, spełnianie potrzeby kompetencji i więzi z innymi.

Wypisz elementy mechaniczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

współzawodnictwo, wyzwania, feedback, nagrody, etapy

Wypisz elementy dynamiczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

emocje, ograniczenia, relacje

Wypisz komponenty, które zastosujesz w swojej grywalizacji

questy, osiągnięcia, punkty, kolekcje, prestiż społeczny, odznaki/status, poziomy (ilość produktów do dyspozycji)

Opisz sposób, w jaki zastosujesz elementy gier, aby zintensyfikować frajdę płynącą z gry.

Udział w grze zależy od roli, którą chcesz pełnić:
- uczestnik zwany "fudmejker'em" podejmuje regularne wyzwania polegające na przygotowaniu posiłku ze zdrowych produktów. Pula składników jest losowana codziennie i zależy od poziomu zaawansowania gracza (użytkownicy mający ten sam status mają identyczne wyzwanie). Osoby zalogowane w systemie (dedykowana aplikacja na system Android) codzienne otrzymują listę składników, z których tworzą posiłek. Aplikacja pozwala zrobić zdjęcie i przesyła je do oceny pozostałym użytkownikom.
- uczestnik zwany "żuritor'em" ocenia nadesłane przez "fudmejkerów" fotografie względem następujących kategorii: kreatywność, estetyczność wykonania, kompletność puli składników. Na podstawie ocen powstaje ranking na podstawie, którego przyznawane są punkty.
Co miesiąc najlepsi "fudmejkerzy" otrzymują nagrody np. bony towarowe możliwe do zrealizowania we wskazanych sklepach ze zdrową żywnością (potencjalni sponsorzy) oraz mają możliwość publikowania przepisów.
Aktywni i trafnie typujący "żuritorzy" biorą udział w losowaniu drobnych nagród rzeczowych oraz awansują w hierarchii osób oceniających (stosowne statusy dające określone przywileje np. zniżki w wybranych restauracjach).

zabacz swój pomysł edytuj pomysł opublikuj dla wszystkich

Po opublikowaniu pomysłu w konkursie, nie będze możliwa jego edycja

OK Anuluj