Opis pomysłu

Opisz problem jaki chcesz rozwiązać

Problemem z którym chcemy walczyć jest niechęć dzieci do mycia zębów.

Kogo dotyczy ten problem? Kto jest grupą docelową projektu?

Dzieci w podstawówce oraz gimnazjaliści.

Wypisz przyczyny wewnętrzne problemu

Dzieci wolą robić milion innych rzeczy niż myć zęby, nie widzę powodu aby tracić na to czas.

Wypisz przyczyny zewnętrzne problemu

Narzucenie mycia zębów

Opisz cele projektu

Celem projektu jest zaszczepienie w dzieci nawyku mycia zębów i dbania o higienę jamy ustnej.

Wypisz zachowania, których oczekujesz od graczy, żebyś osiągnął cele grywalizacji.

Chcemy aby dzieci zaczęły chętniej podchodzić do mycia zębów. Celem numer jeden jest wykreowanie w nich nawyku szorowania siekaczy dwa razy dziennie oraz pilnowaniu higieny ustnej.

Imię, nazwisko i wiek osoby

Tomek Guśko

Cytat

Lubię jeść batony i grać z chłopakami w piłkę! Mycie zębów jest nudne.

Kim jest?

Jestem czwartoklasistą z bujną rudą czupryną. Mieszkam w Krakowie z moją mamą, która prowadzi swój butik i z tatą prawnikiem. Moja siostra ma na imię Małgosia i lubię jej dokuczać.

Co ją motywuje?

Motywuje mnie rywalizacja, możliwość pokazania przed kolegami, że jestem super i warto się ze mną kumplować. Czasami pomaga mamie w sprzątaniu bo w nagrodę dostaje Marsa.

W jakich okolicznościach będzie grać?

Po śniadaniu, gdy jestem już gotowy do wyjścia, ale moja mama nie. Mam wtedy trochę czasu, ale wole go przeznaczyć na dokuczaniu mojej siostrze.

Opisz, dlaczego ta grywalizacja będzie fajna dla członków grupy docelowej

Ponieważ będzie zawierała w sobie elementy gry akcji w której niszczy się złego przeciwnika oraz rywalizacji z kolegami. Dwóch czynników niezwykle dobrze motywujące dzieci. Do tego gry z biegiem czasu stanął się coraz trudniejsze co ma wzbudzić zainteresowanie na dłuższy czas.

Wypisz elementy mechaniczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Chcemy wykorzystać przede wszystkim mechanizm rywalizacji, nagród oraz wyzwania. Rywalizacja będzie występowała pomiędzy uczestnikami grywalizacji. Nagrody będą przyznawane za regularne mycie zębów i dbanie o swoje siekacze. Wyzwaniem będą mini-gry które będą co raz trudniejsze oraz fakt utrzymania odpowiedniego poziomu regularności mycia zębów.

Wypisz elementy dynamiczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Elementami dynamicznymi, które wykorzystamy będzie progres oraz fabuła związana z postępami gracza w mini-gierkach. Prowadzony przez gracza superbohater walczący z Próchnicą będzie musiał się zmierzać z coraz to trudniejszymi wyzwaniami. Użytkownik będzie również widziała dostrzegalny progres w osiąganych przez siebie wynikach oraz przy "przeskakiwaniu" kolejnych osób w rankingu zebranych punktów.

Wypisz komponenty, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Chcemy zastosować takie komponenty jak.: questy, odznaki, poziomy oraz kolekcje. Questy i poziomy będą związane z mini-grami z którymi gracz będzie się mierzył po tym jak umyje zęby. Odznaki otrzyma za osiągane wyniki, a przede wszystkim w nagrodę za regularne szczotkowanie oraz wizytę u dentysty. Kolekcjonować będzie stroje dla superbohatera. Przy ich pomocy będzie mógł modyfikować jego wygląd i chwalić się nim przed znajomymi.

Opisz sposób, w jaki zastosujesz elementy gier, aby zintensyfikować frajdę płynącą z gry.

Zastosujemy je poprzez wdrożenie do aplikacji elementów progresu gracza, możliwości rywalizowania z innymi osobami (kolegami i koleżankami) oraz modyfikowania wyglądu postaci (motyw kolekcjonerski)

zabacz swój pomysł edytuj pomysł opublikuj dla wszystkich

Po opublikowaniu pomysłu w konkursie, nie będze możliwa jego edycja

OK Anuluj