Opis pomysłu

Opisz problem jaki chcesz rozwiązać

Spadek czytelnictwa wśród społeczeństwa polskiego (przede wszystkim wśród młodzieży)? We wszystkich artykułach dotyczących czytelnictwa i bibliotek alarmują nas, że czytelnictwo spada, że tylko około 35% społeczeństwa sięga po literaturę. Ale czy to prawda? Czy nie jest tak, że czytamy szukając innych źródeł niż biblioteki? Książki są coraz bardziej dostępne na rynku (można je znaleźć nawet w dyskontach), pojawiają się w różnych formach. Zabiegana młodzież i zapracowani ludzie w średnim wieku często nie mają czasu chodzić do biblioteki i czekać, aż dany egzemplarz wróci. Bo nowość chce się przeczytać już!!! Zróbmy na przekór statystykom, pokażmy, że czytamy!!! Zagrajmy na nosie wykresom i dodatkowo oceńmy współczesną literaturę. Młodzież kontra dorośli, dzieci kontra osoby na emeryturze!!! Proponujemy ci dwie opcje: My zakładamy bloga- ty do nas piszesz (co przeczytałeś, ocena książki w skali od 1do 5), przychodzisz do nas (do jakiejkolwiek biblioteki w Sopocie) i zapisujesz się do gry, na miejscu podczas wypożyczeń uzupełniamy twoje konkursowe konto. Dla mobilnych będziemy działać mobilnie, dla tradycjonalistów tradycyjnie - wybór należy do ciebie!!! Codziennie zrobimy test (wybrana osoba zostanie sprawdzona z treści poprzez 3 proste pytania). Wiemy, ze czytacie!!! Wiemy, że książki kupujecie, pożyczacie wzajemnie od siebie bądź z biblioteki, ale czy statystyka o tym wie? Sprawdźmy kto ma racje, zawalcz w swojej grupie wiekowej!!!

Kogo dotyczy ten problem? Kto jest grupą docelową projektu?

Problem dotyczy społeczeństwa czytającego, a przede wszystkim ludzi młodych.

Wypisz przyczyny wewnętrzne problemu

Spadek czytelnictwa w bibliotekach sopockich (przede wszystkim wśród młodych ludzi). Biblioteki kojarzone są jako miejsca muzealne, osoby nie posiadające karty nie zdaja sobie sprawy z rozwoju bibliotek, które rozwinęły się na wielu płaszczyznach.

Wypisz przyczyny zewnętrzne problemu

Chroniczny spadek czytelnictwa (wg statystyk), liczne artykuły, które informują, że młodzi ludzie nie czytają książek. Potencjalne zagrożenie „wyginięcia” książki papierowej.

Opisz cele projektu

Chcemy, aby czytający ujawnili się na forum, udowodnili, że czytanie to nie tylko biblioteki. Dążymy do udowodnienia, że spadek czytelnictwa wśród ludzi młodych to fama. Chcemy także przypomnieć, że biblioteki są blisko, i że warto zapisać się do nich. Chcemy także pochwalić się naszym rozwojem, bo nie wszyscy wiedzą, że można u nas pożyczyć audiobooki, e-booki czy czytniki.

Wypisz zachowania, których oczekujesz od graczy, żebyś osiągnął cele grywalizacji.

Jeśli „lubisz” czytanie możesz pokazać to poprzez portale społecznościowe, nie lubisz się chwalić -przyjdź do nas osobiście i bądź cichym uczestnikiem projektu. Wyraź swoja opinię (poprzez naszego bloga, czy osobistą wizytę) na temat wydawanych „hitów”, twoja opinia ma znaczenie! Od czasów dzieciństwa nie byłeś w bibliotece? – Zmień to, biblioteki jak ty- dorosły do pewnych zmian. Lubisz nowe formy książki, lub jeśli lubisz książki tradycyjne, to warto założyć u nas kartę, by stać się członkiem elity czytającej.

Imię, nazwisko i wiek osoby

Naszym graczem będzie każdy czytający i chętny do wzięcia udziału w zabawie.

Cytat

Na czubku nosa wykresu, Czytanie na "pokaz"

Kim jest?

Przedszkolak, uczeń, student, pracujący i emeryt. Każdy chętny

Co ją motywuje?

Naszego czytelnika motywuje chęć rywalizacji i utrzenia nosa statystykom. Chęć dobrej zabawy przy niewykorzystaniu dobrej literatury.

W jakich okolicznościach będzie grać?

W tramwaju, w łóżku, na przerwie... w każdej wolnej chwili, gdy ma ochotę poczytać.

Opisz, dlaczego ta grywalizacja będzie fajna dla członków grupy docelowej

Każdy z nas lubi rywalizować, a osiągnąć to mimochodem? Znamy wielu młodych czytających, którzy są oburzeni artykułami na temat spadku czytelnictwa w tej grupie wiekowej. Rodzice czytają swoim dzieciom, pożyczają książki z biblioteki bądź od innych rodziców, w przedszkolach powstają nieformalne punkty biblioteczne, a statystyki dalej krzyczą, że czytelnictwo spada. Piszemy to bo wiemy, kto czyta i ile, wiemy, że książka nie umrze, nie zostanie zapomniana, a jedynie rozwinie się, może zmieni formę? Czytanie znowu stało się modne, a spora ilość osób będzie chciała się tym pochwalić, bo nas także interesuje co teraz się czyta. W naszej grywalizacji, nie będziemy nikogo zmuszać do czytania, do przymusowego odwiedzania bibliotek, my liczymy na ciekawość, ciekawość kto będzie miał rację- statystyka czy MY.

Wypisz elementy mechaniczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Komputer (wraz z blogiem i stroną www biblioteki, fanpage), czytniki, słuchawki, e-booki, audiobooki, telefony.

Wypisz elementy dynamiczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Strona internetowa, która będzie na bieżąco odzwierciedlała stan naszej statystyki, znajdą się tam także informacje na temat przeczytanych tytułów (zostanie do tego także przygotowana statystyka - pod względem najpopularniejszych tytułów, najpopularniejszy dział).

Wypisz komponenty, które zastosujesz w swojej grywalizacji

1. Stworzenie plakatu, działania marketingowe.
2. Werbowanie chętnych.
3. Stworzenie i aktualizowanie bloga, fanpage'ów.
4. Weryfikacja wiedzy czytelników.
5. Podsumowanie - wyciągnięcie wniosków w postaci artykułu, notki prasowe.

Opisz sposób, w jaki zastosujesz elementy gier, aby zintensyfikować frajdę płynącą z gry.

Na miejscu w bibliotece każdy nie korzystający będzie mógł zobaczyć obecny stan rywalizacja (będziemy na tablicy ogłoszeń wywieszać aktualny stan rywalizacji). Każdy mobilny czytelnik wchodząc na bloga zobaczy statystykę przeczytanych książek, dodatkowo na fanpage'ach rywalizacji będziemy każdego dnia informować o obecnym stanie statystyki, co dodatkowo unaoczni realność wygranej. Będziemy także starać się wpływać na czytelnikach działaniami marketingowymi (np. będziemy informować o nowościach w bibliotece, nowościach na rynkach wydawniczych, będziemy zachęcać do dyskusji). Chcemy zorganizować małe konkursy (np. na najlepszą recenzję, największą liczbę przeczytanych stron).

zabacz swój pomysł edytuj pomysł opublikuj dla wszystkich

Po opublikowaniu pomysłu w konkursie, nie będze możliwa jego edycja

OK Anuluj