Opis pomysłu

Opisz problem jaki chcesz rozwiązać

Co raz więcej dzieci i młodzieży pada dzisiaj ofiarą atrakcji ulicy: chuligaństwo,napady, narkotyki, gangi, alkohol, papierosy, młodociana prostytucja i inne. Brak perspektywy form spędzania wolnego czasu sprawia, że co raz więcej młodych ludzi wpada w "bagno" uzależnień, łatwego zarobku, niechęci do nauki i uczciwej pracy. Z tymi problemami chcemy zawalczyć oferując alternatywę spędzania wolnego czasu.
Chcę dać dzieciom i młodzieży z ulicy alternatywny sposób spędzania wolnego czasu poprzez poszukiwanie razem z nimi i rozwój ich pasji, talentów, mocnych stron.
Chcę, by miały możliwość wyboru.
Chcę rozszerzyć zakres działań Stowarzyszenia Dzieciom i Młodzieży WĘDKA im. każdego Człowieka, które właśnie staje się taka alternatywą w Toruniu.
Chcę stworzyć szkołę tańca dla dzieci z toruńskich ulic, gdyż bardzo wiele dzieci chce i lubi tańczyć - breakdance, skakać - parkour, występować - teatr.
Chcę zmotywować młodzież do zdobycia zawodu.
Chcę pozyskać pracodawców dla młodzieży z ulicy.

Kogo dotyczy ten problem? Kto jest grupą docelową projektu?

Młodzi z torunskiej ulicy w wieku 12-17lat oraz wolontariusze ze stowarzyszenia WĘDKA z Torunia

Wypisz przyczyny wewnętrzne problemu

Brak domowych autorytetów. Pomimo łatwości komunikacji między sobą : komórka, internet młodzi czują się dzisiaj bardzo samotni. Bardzo kruche więzi emocjonalne. Bardzo duża naiwność wobec mody lansowanej przez media. Brak wewnętrznej motywacji do zmian i niesamowicie wieki brak wiary w siebie i w możliwość zmian swiata..

Wypisz przyczyny zewnętrzne problemu

Brak wyraźnych granic i przestrzeganie ich przez dorosłych sprawia ze młody człowiek sam staje się dla siebie wyznacznikiem tego co mu wolno a co nie. Brak autorytetu rodzica, nauczyciela. Brak bezpiecznych i atrakcyjnych miejsc dla młodzieży. Brak wiary w młodych ludzi. Szkoła pełniąca tylko rolę edukacyjną już a nie edukacyjno-wychowawczą. To wszystko sprawia,że młodzi dzisiaj nie maja granic, które mogłyby ustrzec ich przed deprawacją i uchronić przed moralnym upadkiem. Szkoła dzisiaj przestała wychowywać. Nauczyciele stracili autorytet. Silny autorytet ma wciąż środowisko rówieśnicze oraz szeroko rozumiana ulica. Zniknęły podwórka, kiedyś bezpieczne i miejsce spędzania czasu. Bardzo silne są działania małych grup przestępczych wchłaniających w swe szeregi co raz młodsze dzieci. Mało jest instytucji, które zajmują się tą grupą dzieci. Kurator, sąd rodzinny, ośrodki ... nie są skuteczne i młodzież często wraca na ulicę. Brak jest wyraźnych alternatyw, które mogą konkurować z ulicą. Brak jest pracodawców, którzy zaryzykują zatrudnienie byłych złodziei, chuliganów, młodzieży po ośrodkach wychowawczych.

Opisz cele projektu

Chcemy znaleźć sposób odciągnięcia młodych od atrakcji ulicznych i zatrzymać ich w miejscu, gdzie mogliby realizować swoje pasje i marzenia. Chcemy w 1 pilotażowym etapie pomóc ok 15 tu młodym osobom.

Wypisz zachowania, których oczekujesz od graczy, żebyś osiągnął cele grywalizacji.

Chciałbym zobaczyć w nich reakcję na satysfakcję ze zrobienia czegoś własnymi rękoma, np: karmnik, albo kanapkę. Chciałbym dać im motywację do przyjścia do nas i do dołączenia się do grupy rówieśników, którym udało się wyrwać z ulicy, albo chociaż nie "upaść" na niej. Chciałbym posłuchać ich wypowiedzi o powodach zostania z nami. Po wolontariuszach oczekiwalbym cierpliwości do młodych i wiary w nich. Po za tym chciałbym zobaczyć:
Obecność podczas zajęć i spotkań.
Chęć zmiany trybu życia.
Chęć podjęcia wyzwania.
Chęć współpracy.
Chęć poznania nowego.

Imię, nazwisko i wiek osoby

Adam Ryba. Lat 17

Cytat

Gdyby ktoś mi powiedział kiedy miałem 13 lat że kradzieżto ccoś złego to dzisiaj żył bym uczciwie

Kim jest?

Syn ojca większość życia za kradzieże spędzającego w więzieniu. Najstarsze dziecko w rodzinie 7-osobowej. W wieku 10 lat przeszedł inicjację alkoholową i nikotynową. Pierwsze kradzieże w wieku 12 lat. Potem rozboje i napady. Pierwsze wizyty w areszcie. Pierwsze wyroki. Bohater dla swojego młodszego rodzeństwa.

Co ją motywuje?

Chęć zmian życia na inne niż ojcec. Chęć zarobienia uczciwie pieniędzy na swoje utrzymanie. Chęć przerwania pokoleniowego błędu w wyborze drogi życia. Chęć zmiany życia i zerwania ze starymi nawykami.
Chęc zdobycia zawodu i zdobycia pracy.
Chęć bycia ważnym i docenianym.
Chęć bycia dowartościowanym.
Chęć udowodnienia że nie jest już taki zly, jak kiedyś.

W jakich okolicznościach będzie grać?

Wyjście z ośrodka wychowawczego i otrzymanie 2giej szansy wyboru sposobu na życie.

Opisz, dlaczego ta grywalizacja będzie fajna dla członków grupy docelowej

Poznają inny sposób na życie i otrzymają 2ga szansę. Będzie fajna bo będą poznawać swoje inne często lepsze strony. Będą czuć się ważni nie dlatego że coś ukradli ale że coś zrobili i uczciwie zarobili. Będą zdobywać kompetencje i wykształcenie. Będzie to coś nowego dla nich. Mało kto chciał zatrzymać się nad ich losem. Mało kto dał im tyle czasu ile dostaną go od innej osoby. Część z grupy już korzysta z oferty stowarzyszenia i chcą się włączać w kolejne działania. W ten sposób wciągają swoich znajomych

Wypisz elementy mechaniczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Wszelkiego rodzaju atrakcje jakie znajdują się w Wędce , czyli sala gimnastyczna, ścianka wspinaczkowa, bilard, kino, parkour, wypady w teren na jeepie. Wyzwania.Współzawodnictwo.Informacja zwrotna.Współpraca.Nagrody.Warunki zwycięstwa, przegranej, remis.

Wypisz elementy dynamiczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Poznawanie swojej wartości poprzez udział w warsztatach wartościujacych i wzmacniajacych mocne strony. Rywalizacja z rówieśnikami i wolontariuszami. Ograniczenia środowiskowe.Emocje.Postęp.Relacje.

Wypisz komponenty, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Wszelkiego rodzaju narzędzia motywacji : nagród, punktów i korzyści z nich płynących czyli wyjazd do innego miasta. Tablica punktów.
Ranking. Osiągnięcia. Walka. Zespoły. Odkrywanie zasobów. Prezenty.

Opisz sposób, w jaki zastosujesz elementy gier, aby zintensyfikować frajdę płynącą z gry.

Te osoby które będą odpowiednio zmotywowane będą otrzymywać ostatecznie szansę na skończenie profesjonalnego kursu zawodowego oraz otrzymanie dobrze płatnej pracy.

zabacz swój pomysł edytuj pomysł opublikuj dla wszystkich

Po opublikowaniu pomysłu w konkursie, nie będze możliwa jego edycja

OK Anuluj