Opis pomysłu

Opisz problem jaki chcesz rozwiązać

Brak znajomości zasad gramatyki, ortografii oraz poprawnej polszczyzny przez osoby w różnym wieku.

Kogo dotyczy ten problem? Kto jest grupą docelową projektu?

Dzieci, młodzież, dorośli.

Wypisz przyczyny wewnętrzne problemu

Dysleksja, lenistwo, niechęć do nauki, powszechne korzystanie z komunikatorów i edytorów teksu poprawiających automatycznie błędy.

Wypisz przyczyny zewnętrzne problemu

Brak dostępu do źródeł informacji, źle skonstruowany program nauczania oraz w wyniku tego brak systematyczności, nawarstwianie się zaległości, pośpiech etc.

Opisz cele projektu

Zachęcenie osób w każdym wieku do trenowania pamięci oraz uprzystępnienia konieczności nauki zasad pisowni.

Wypisz zachowania, których oczekujesz od graczy, żebyś osiągnął cele grywalizacji.

Chciałabym, aby przy pomocy mojego projektu ludzie przychylniej spojrzeli na zagadnienie poprawnego posługiwania się językiem polskim. Prawie każdemu z nas konieczność nauki kojarzy się z przykrym obowiązkiem, natomiast wpisanie tej konieczności w grywalizację pozwoliło by na uprzystępnienie tego zagadnienia.

Imię, nazwisko i wiek osoby

Ania Kowalska, 13 lat

Cytat

Ania to typowa nastolatka podążająca za modą, trendami. Lubi wszystko to, co pozwoli jej być w stałym kontakcie ze znajomymi. Jej ukochanym gadżetem jest jej telefon komórkowy którym chętnie robi sobie zdjęcia zatem jej cytat to: "dobre selfie to podstawa"

Kim jest?

Ania chodzi do gimnazjum, wzorem idolek z USA chce być w szkole popularna, ale popularność to nie tylko dobre i markowe ubrania, ale również dobre stopnie. Ania o wiele lepiej czuje się w przedmiotach ścisłych ale niestety gramatyka i ortografia nie wchodzi jej zupełnie do głowy, szkoła podejrzewała dysleksję ale nie zostało to potwierdzone przez psychologa. Po prostu dla Ani nauka zasad pisowni jest zbyt nudna. Moja bohaterka lubi dużo rozmawiać z koleżankami, ale jej rodzice nie bardzo popierają długie rozmowy przez telefon, dlatego częściej Ania pisze smsy niż dzwoni.

Co ją motywuje?

Anię motywuje fakt, że coś jest modne i "na czasie", kiedy może być pierwszą osobą która ma nowy model telefonu lub tabletu, kiedy korzysta jako pierwsza z nowej aplikacji i może pochwalić się koleżankom że odkryła coś nowego. Ma wtedy poczucie że jest dla swoich znajomych trend-setterką a przecież o tym marzy w przyszłości moja bohaterka - o byciu projektantką mody oraz blogerką modową. Anię motywuje również możliwość rywalizacji, jeździ konno, uczestniczy w olimpiadach matematycznych - lubi być najlepsza. Gdyby tylko nie ta ortografia....

W jakich okolicznościach będzie grać?

Kiedy będzie chciała wysłać sms do znajomych, rodziców etc.

Opisz, dlaczego ta grywalizacja będzie fajna dla członków grupy docelowej

Uważam, że aplikacja ta będzie ciekawa dla osób w każdym wieku chociaż myśląc o niej faktycznie widzę tu przede wszystkim młodych ludzi. Jednak nie nalezy zapominać, iż problem braku wiedzy na temat poprawnej polszczyzny dotyczy ogromu naszego społeczeństwa. Skupiając się jednak na rówieśnikach mojej bohaterki - Ani, aplikacja może być dla nich atrakcyjna ponieważ pozwala na współzawodnictwo przy okazji znanej im już aktywności - pisania smsów. Najlepsze osoby w bilansie tygodniowym mogą uzyskiwać gratyfikację we wcześniej ustalonej postaci.

Wypisz elementy mechaniczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Elementem mechanicznym gry o ile dobrze rozumiem może być medium przy pomocy którego gracz będzie korzystał z mojej aplikacji. Będzie ona zdatna do pobrania na telefon komórkowy zarówno w systemie Android jak i iOS, na tablet, notebook, PC. Mimo, iż jest to aplikacja do pisania smsów, opcjonalnie stworzyłabym rónież program będący uzupełnieniem już posiadanych edytorów oraz komunikatorów typu chat Facebooka, messenger, GaduGadu, inne komunikatory których nie znam. Docelowo jednak skupiam się na smsach.

Wypisz elementy dynamiczne, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Nie do końca wiem o jakie elementy chodzi, ale oczywiście mogę uzupełnić wszelkie brakujące informacje.

Wypisz komponenty, które zastosujesz w swojej grywalizacji

Jak wyżej.

Opisz sposób, w jaki zastosujesz elementy gier, aby zintensyfikować frajdę płynącą z gry.

Elementem gier w mojej grywalizacji będzie przede wszystkim chęć współzawodnictwa oraz zdrowa rywalizacja zawoalowana nieco w skrzynce wiadomości sms. Elementem gry będzie możliwość zbierania punktów za poprawne napisanie smsa - bez błędów oraz późniejsza możliwość uzyskania korzyści.

zabacz swój pomysł edytuj pomysł opublikuj dla wszystkich

Po opublikowaniu pomysłu w konkursie, nie będze możliwa jego edycja

OK Anuluj